Líbí se Vám tento web? Budeme velmi rádi, pokud přidáte hodnocení +1

Vědci potvrdili souvislost mezi lidským zdravím a mikroorganismy z prostředí

11. září 2017 17:04

Nová zpráva Národní akademie věd, inženýrství a lékařství pojednává o lepším porozumění vztahu mezi mikroorganismy, vnitřním prostředím a lidským zdravím. I přes rostoucí výzkum v této sekci zůstává mnoho souvislostí dosud neznámo a nepochopeno.

Vnitřním prostředím jsou zde myšleny prostory, kde lidé tráví nejvíce času, což jsou naše domovy, kanceláře a školy. Mikroorganismy nacházející se v těchto prostorách zahrnují viry, bakterie a plísně, které sem vstupují prostřednictvím ovzduší a vody. Nacházejí se na domácích zvířatech, rostlinách, hlodavcích a jsou i v nečistotách uvnitř budov. Tyto mikroorganismy žijí i na lidské pokožce a v trávicím traktu a pronikají do vnitřního prostředí.

Vztahy mezi vnitřními mikroorganismy a lidským zdravím jsou velmi složité, poukazují dostupné důkazy, a jejich účinky mohou být od škodlivých, přes neutrální až po příznivé. Například, zatímco některé mikroorganismy nalezené ve vlhkých budovách či budovách poškozených vodou jsou spojeny s respiračními problémy, jiné studie ukazují, že děti vystavené účinkům některých mikroorganismů v raném dětství mají menší riziko vzniku dušnosti či alergického onemocnění.

Hloubkové studie na zvířatech a laboratorní vyšetřování zvířecích modelů by mohly přispět k pochopení souvislostí mezi expozicí mikrobů nacházejících se ve vnitřním prostředí a různými dopady na lidské zdraví.

Multidisciplinární výzkumný program bude vyžadovat integraci odborných znalostí z mnoha vědeckých, zdravotních a inženýrských oborů, včetně klinických odborníků a odborníků v oblasti navrhování, provozu a údržby budov.

Jakmile tato sdružení lépe porozumí, bude důležité převést tyto znalosti do praxe: zaktualizovat pokyny, standardy a kódy pro návrh a provoz budov.

Veřejná diskuse s členy výboru se uskuteční dnes 11. září 2017 v Národní akademii věd.

Mikrobiologie sympozia o výzkumu a aplikacích zabudovaného prostředí se uskuteční 10. - 12. října 2017 v Národní akademii věd.

Sdílejte tento článek se svými přáteli na síti Facebook :

Možná Vás budou zajímat následující články o počasí:

šipkou ˄ nebo ˅ je možné posouvat se seznamem následujících článků:

Odkazy na další články najdete ve spodní části stránky

Každý rok lze ušetřit na povinném ručení. Spočítejte si svoji úsporu.

Aktuální články můžete odebírat prostřednictvím RSS přímo do vaší čtečky.

Odkazy na aktuální články zasíláme také jako součást bezplatné služby

15.11.2017
Příroda verzus byznys

Ochranáři přírody a tučňáci z chilské Národní rezervace slaví úspěch. Zdejší populaci tučňáků humboldtových, kteří zde... více

14.11.2017
Jednoduchý návod na potlačení nejenom klimatických změn

Říká se, že vědění je síla. Takže byste měli vědět tohle.Jediná prostá volba, kterou učiníte, má sílu omezit znečištění,... více

14.11.2017
Zemětřesení o síle 7,3 stupně zasáhlo Írán

V nedělní podvečer zasáhlo oblast As-Sulaymaniyah poblíž hranice Iráku a Íránu zemětřesení o síle 7,3 stupňů Richterovy škály. V... více

13.11.2017
Tanzanie bojuje s klimatickou a energetickou krizí

Tanzanie je nádherná leč velice chudá země na východním pobřeží střední Afriky. Poslední dobou její obyvatelé zápasí s několika... více

11.11.2017
Potopa světa - mýtus, nebo realita?

Co bylo kdysi? O potopě světa jsme slyšeli určitě všichni z Bible a knihy Genesis, která v sobě obsahuje nejznámější příběhy o... více